40% בונוס מתנה למצטרפים חדשים

מכירת משחקים בכדורגל

מכירת משחקים בכדורגל

כדורגל, הספורט הגלובלי, הוא ענף שמביא איתו תחרות והתלהבות, אך בעידן שבו אנו חיים, עם הגברת המעורבות הכלכלית במשחק, משחקים מכורים הפכו לתופעה שצריך להתמודד איתה. השמועות במשחקים היא השפעה רעילה המשפיעה לא רק על התוצאה הספורטיבית אלא גם על התפיסה הציבורית כלפי הכדורגל.

הגורמים שמביאים למכירת משחקים הם רבים ושונים, אך בראשם עומד הכסף. כאשר ישנם כמה שחקנים או צוותים המקבלים שוחד כדי להפעיל פעולה מסוימת או לקבוע תוצאה מסוימת, הם פוגעים לא רק בתחרותיות של המשחק אלא גם באמון האוהדים.

הגברת המודעות לבעיה והבנת השחקנים במהותה היא השלב הראשון לפתרון. ארגונים גלובליים כמו FIFA ו- UEFA כבר התחילו לפעול במטרה למעט את התופעה, ובעיקר להעניש את הגורמים המובילים לה. אולם, המאבק האמיתי הוא בשינוי התרבות בתוך חדרי ההלבשה, בין השחקנים עצמם. יש לקדם מודעות והשכלה עבור השחקנים בנוגע למזיקות התופעה ולסכנות הקיימות בהשתתפות בה.

במטרה לשמור על ניקיון המשחק ולהביא לכך שהכדורגל ימשיך להיות הספורט הגדול בעולם, יש לנקוט בצעדים תוך כדי שיתוף הציבור הרחב. מערכות של דיווח וגילוי מונעים את המכירות במשחקים, והם יכולים לשמש ככלי מרכזי במאבק נגד התופעה השלילית הזו.

פרשת מכירת המשחקים של יובנטוס בשנת 2016

פרשת מכירת המשחקים של יובנטוס היא אחת מפרשות השחיתות הגדולות והמזוהמות בעולם הכדורגל. היא עלתה לפומבי בשנת 2006 וגרמה להפטרת הקבוצה לליגה השנייה, ולכך שתהיה מורחקת ממשתתפות בליגת האלופות של אותה שנה. הנה תיאור קצרצר של הפרשה:

במהלך עונת 2004-2005 נחשפה פרשת שחיתות שכללה קשרים והסדרות בין גוף השיפוט לבין מספר מועדונים באיטליה, בהם יובנטוס. הפרשה, הנודעת גם בשם "קלצ'ופולי", העלתה דברים שהיו מתוך שיחות טלפוניות בין מנהלי הקבוצה לשופטים וגורמים אחרים בכדורגל האיטלקי.

בתגובה לחשיפה, קבוצות אחרות כמו מילאן, פיורנטינה, לאציו ורג'ינה גם הוענשו, אך יובנטוס קיבלה את הענישה הכבדה ביותר: הורדה לליגה השנייה (סריה B) והחזרת שני אליפויות שזכתה בהם – לשנים 2005 ו-2006.

הפרשה גרמה לרעש גדול בעולם הכדורגל והובילה לשינויים רבים במערך השיפוט באיטליה, ובמערך הכדורגל האיטלקי בכלל. אוהדי יובנטוס, ואפילו יובנטוס עצמה, התמודדו עם התוצאה והקבוצה הצליחה להעפיל בצורה מהירה חזרה לסריה A, ובהמשך גם להשיב את היכולת והסטטוס שלה בכדורגל האיטלקי והאירופי.

ההיסטוריה שמאחורי מכירות במשחקי כדורגל:

המכירות בכדורגל אינן תופעה חדשה. כבר בשנות ה-60 וה-70 דווח על מקרים בהם שחקנים, שופטים ואפילו אנשי ניהול קיבלו שוחד כדי להשפיע על תוצאות משחקים. התופעה הזו גדלה במידותיה עם השנים, במיוחד כאשר הכסף החל לשחק תפקיד גדול יותר בעולם הספורט.

הסיבות למכירות במשחקים:

אחת הסיבות המרכזיות היא הימורים על משחקי כדורגל. עם ההתפתחות של התעשייה הזו, הימורים במיליארדי דולרים מתבצעים על משחקים בכל יום. כאשר כל כך הרבה כסף במשחק, המניעים להשפיע על התוצאה הם גבוהים.

דרכי המניעה:

במהלך השנים, התופעה הובלה להקמת מערך ביקורת בגופי הכדורגל הבינלאומיים והמקומיים, במטרה למנוע משחקים מכורים. מערכות גילוי מתקדמות, דיווחים מסודרים, והתערבות של ארגונים אחרים המסייעים לגילוי פרשיות של מכירת משחקים.

מההתמודדות עם התופעה:

גילוי והתמודדות עם מכירות במשחקי כדורגל הוא תהליך ארוך ומסובך. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התופעה היא דרך השכלה והפעלת מערך ביקורת. הכדורגל הוא מקום בו התחרות חייבת להיות נקייה, ורק דרך גילוי והתמודדות אפשר להשיב את האמון לספורט המופת.

מאמר זה הוגש לכם באדיבות Bet365 ישראל.

5 / 5. 250

מוכנים להיכנס לקצב?

קבלו עכשיו
% 0

בונוס הפקדה למצטרפים חדשים!

סוכן Bet365 זמין ממש עכשיו בווטצאפ

סוכן bet365

תוכן עניינים

עיון מהיר בכתבות נוספות